Zakažte pizzy, špeky a bůčky


Je pravda, že Česká republika patří mezi nejobéznější národy na světě. Každý čtvrtý u nás trpí nějakou formou nadváhy, ať už silnou obezitou či jen nějakým tím „tučkem“ navíc. Jídlo, to je ten největší byznys, na který kdy lidstvo narazilo – jíst totiž budeme pořád a čím rychlejší a chutnější to je, tím více si za to připlatíme. Spousta lidí také volí fastfoody a podobné stravovny proto, protože je to zkrátka levná alternativa. To že je všechny ty továrně zpracované potraviny pomalu zabíjejí, to už je taková malá chybka. O tom všem se snaží přesvědčit také Jamie Oliver a mnoho dalších spolu s některými zákonodárci, kteří například chtějí omezit reklamní vliv na dětech.
 italské jídlo.jpg

Nezdravé jídlo z obrazovek

Na děti je zaměřena většina reklam, protože přes děti se to dostane také k rodičům a děti samy o sobě jsou k reklamě mnohem náchylnější, než jejich dospělí rodiče Navrhovaná právní úprava chce omezit reklamní vliv pro ty řetězce, které právě jsou známy a netají se tím, že zkrátka za udávanou cenu dávají přiměřenou kvalitu zboží. Chtějí hlavně omezit podávání nezdravých jídel ve školních jídelnách, zamezení reklam u škol a na hřištích apod.
klobása a hranolky.jpg 

Má vůbec taková úprava budoucnost?

Podnikatelé tvrdí, že přeci zákazník si sám dokáže vybrat – jenže to je jistý alibismus, kterým se zastírají, aby nemuseli nést následky. Dobře vědí, že průměrný zákazník takovýchto řetězců je více méně lehce ovladatelný jedinec, který si zkrátka nedokáže spočítat a neuvědomí si, že kdyby si jednou za čas nakoupil a navařil si krabičky na týden, tak ho to vyjde ještě levněji. Ale taková úprava, tedy omezení reklamy, by mohlo být také zásahem do nějaké svobody podnikání – je však na britském parlamentu, jak toto posoudí. Myšlenka je to bezpochyby dobrá, avšak spousta podnikatelů se bude obávat menších zisků, což je jistě pochopitelné.